Lovina Beach ( 9 km) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Lovina Beach ( 9 km) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Lovina Beach ( 9 km)

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

15 November 2018 | Indonesië, Singaraja

Lovina Beach ( 9 km)

Maandag 12 november
Rustig aan uit bed, ontbijt om 7.30 uur want we gaan niet verkassen. We gaan straks even fietsen. Op de gps een kleine route in de omgeving, maar de hoogteverschillen kun je niet zien, dat zien we zo wel. We fietsen richting de bergen langs een stille weg met kleine, maar ook grote huizen. Pff, dat valt wel even tegen het klimmen, zonder bagage lukt het ons net. Af en toe stoppen, shirts nat van het zweet, maar het is de moeite waard. Onderweg weer prachtige schilderijtjes van rijst met iets, dat ligt te drogen gezien. Mooie gekleurde struiken die ondanks de droogte, of dankzij de droogte bloeien langs de weg. Kleine stenen huisjes in aanbouw, een gesubsidieerd bouwplan voor de minderbedeelde, hoorde ik later. En dan mogen we afdalen, maar eerst even allemaal lekkere koekjes kopen bij een klein winkeltje mmm muffins, soort spekkoek, rijstekoek enz, lekker voor bij de koffie straks. We dalen af, over een stukje onverhard ( dus even lopen) en ook flink remmen.. Jammer dat het dan zo snel gaat. We komen ook een prachtige oude Kmer tempel tegen, welke kort geleden gerestaureerd is. We zijn beneden, nog even terug naar onze bungalow. Alweer een douche, zweetkleren wassen en genieten van de koffie met de aankopen uit het winkeltje mmm. Lezen en zwemmen, nog even bij de zee kijken. Een paar Chinezen zijn aan het tai-Ji en, hun eigen radio mee en geconcentreerd bezig. Er komen verkoopsters langs voor armbandjes of sarongs, maar ik bedank netjes. Een school kleine visjes springt omhoog in de golven en verder is het heel rustig bij de zee. We wandelen nog even, zwemmen en genieten zo van weer een mooie dag.