Air Sanih - Lovina Beach (30 km) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Air Sanih - Lovina Beach (30 km) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Air Sanih - Lovina Beach (30 km)

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

11 November 2018 | Indonesië, Singaraja

Air Sanih – Lovina Beach (30 km)

Zaterdag 10 november
Na een lekker ontbijt ; bananen pannenkoek en fruit stappen we op de fiets. Het is alweer warm, maar daar wen je ook weer aan. We fietsen langs een heetwaterbron waar hier de dorpsbewoners in zwemmen of in wassen. De intree is voor kinderen 5000 en voor volwassene 10000 roepies ( ongeveer 60 cent ), zien we als we voorbij fietsen. In de rivier wordt de was ook gedaan en langs de weg zie je de was drogen op bamboe rekjes. Onze was drogen we vaak buiten op een rekje, wat bij elk huisje wel aanwezig is. En door de zon en de warmte is het ook zo droog.Dus kunnen we elke ochtend weer in schone kleren fietsen. Een man rijdt ons voorbij met een dik varken achter zijn brommer, volgens Sjaak om te dekken. Een ander rijdt ons voorbij met allemaal dozen eieren, knap hoor dat ze nog heel blijven . We fietsen langs veel kleine winkeltjes en warongs ( eethuisjes). Er worden offergave’s gemaakt en staan uitgestald in de winkeltjes. Heel veel tempels komen we tegen. De meeste hebben grijszwarte afbeeldingen of beelden. Zelf vind ik dat niet zo. Maar later komen we een tempel tegen met gekleurde beelden. Wat het voorstelt weet ik niet, maar het lijkt wel vruchtbaarheid uit te beelden. Figuren met grote borsten. Als we weer verder fietsen komen we Langs een groot kerkhof van de tweede wereldoorlog tegen Japan. Er zijn kleine bedrijfjes langs de weg en geregeld zien we een bedrijfje die de huistempeltjes maakt of onderdelen van de grote tempel. We fietsen zelfs langs een kleine kerk met een tempeltje ernaast, dit zien we hier niet veel omdat de meeste Balinezen Hindoeïstisch zijn . Het is even zoeken naar het hotel wat we willen, maar uiteindelijk komen we aan en kunnen we ons douchen in dit fijne bungalowtje. Heerlijk even zwemmen, lezen, wandelen langs de zee. En in de avond eten en genieten van de drukte voor een volleybalwedstrijd. Het duurt ruim een uur voordat het begint, dus wordt iedereen vermaakt met muziek en vlak voor aanvang een dansoptreden. We besluiten om de volleybalwedstrijd zonder ons te laten doorgaan, lopen naar onze bungalow, verslag schrijven en morgen weer vroeg uit bed om hopelijk nu toch echt een paar dolfijnen te zien.