Een dagje Air Sanih - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Een dagje Air Sanih - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Een dagje Air Sanih

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

11 November 2018 | Indonesië, Singaraja

Een dagje Air Sanih

Vrijdag 9 november, de wekker gaat al voor 5 uur af. Vandaag hebben we afgesproken om met een plaatselijke visser dolfijnen te zoeken. Om half zes worden we opgehaald. De visser heeft een traditionele boot van hout en maar een meter breed. Aan de zijkanten hangen 2 drijvers, om de boot te stabiliseren. De zon verschijnt al mooi rood boven de hemel, als we even op weg zijn. Na een uurtje varen komen een school vissen tegen, tussen de 30 en 50 cm groot, die boven het water uit springen. Een prachtig gezicht. De vissers in de buurt snellen er heen en gooien hun lijntje met haakjes en aas in de zee. Dus geen grote netten om al de vis er even uit de zee te scheppen. Een van de vissers zie ik zo’n grote vis ophalen en geeft de vis meteen een tik op zijn kop. Zo’n zelfde soort vis hebben we gister gegeten in ons hotel. Het was erg lekker.
Dan weer verder turen over de zee, helaas deze keer geen dolfijnen, maar nog een keer dezelfde soort vissen in een grote school bij elkaar. De vissen springen alle kanten op en zijn zo weer verdwenen. Na 2 uurtjes varen gaan we weer terug naar onze bungalow, het is even goed een leuke ervaring.
Na het ontbijt gaan we lekker in de zee zwemmen vanaf het zwarte zand strandje voor de bungalow. De zee is hier gelukkig niet zo erg warm. Later nog even wat slaap in halen en nog even fietsen door het dorpje. Veel vergane glorie langs de zeekant.