Amed - Tulamben (20 km) - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Amed - Tulamben (20 km) - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Amed - Tulamben (20 km)

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

10 November 2018 | Indonesië, Amlapura

Amed – Tulamben (20 km)

Woensdag 7 november, vandaag hebben we een gemakkelijke en korte etappe. Hoewel we tot 3 kilometer een paar stevige klimmetjes hebben. Daarna wordt het licht heuvelachtig. Als we bij een winkel komen, kopen we er een paar broodjes en koude koffie. Een oude man komt langs lopen en vraagt om geld. Dat geef ik niet, maar als ik hem een banaan wil geven weigert hij dat. Hij wil alleen maar geld.
Voor 11 uur zijn we al bij ons geplande hotel aangekomen, een klein resort in een mooie tuin met een zwembad erbij, lekker luxe. De plaats Tulamben staat bekend om het wrak van de USS Liberty, dat in 1942 door een Japanse onderzeeboot is getorpedeerd. Het wrak ligt vlak voor de kust en wordt bezocht door vele duikers. Er zijn hier dan ook heel veel duikcentra en voor de rest is er niet zo veel te beleven. Het strand is bezaaid met grote kiezels. We kunnen daar dus niet even lekker liggen en even gaan zwemmen. Dan maar weer terug naar ons hotel en genieten van de tuin en het zwembad.