Candi Dasa - Amed (40 km) - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Candi Dasa - Amed (40 km) - Reisverslag uit Amlapura, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Candi Dasa - Amed (40 km)

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

05 November 2018 | Indonesië, Amlapura

Candi Dasa – Amed ( 40 km)

Maandag 5 november, gisteravond werden we tijdens het eten verrast door een stevige regenbui met wat donderslagen. Het licht viel zelfs 2 keer uit.
Vandaag gaan we verder naar het noord oosten van Bali.
We kunnen daar op 2 manieren naar toe. Een langs de kust met mooie vergezichten over de zee, maar dan krijgen we stijgingen van meer dan 10%. Uit ervaring weten we dat het ons dan te zwaar wordt. De andere weg is drukker, maar met een stijging van maximaal 6 %. Deze laatste tocht lijkt beter voor ons. We komen langs prachtige uitzichten over de terrasvormige aangelegde rijstvelden, die er mooi groen uit zien. We beginnen vrij snel al met een stevige klim van 2 km dan dalen we een stuk en van 10 tot 21 kilometer moeten we aan een stuk door klimmen. Gelukkig niet te steil, maar we zweten er over. De lucht is hier een stuk vochtiger. Tegen het einde van de klim komen we bij het waterpaleis, wat we gaan bezoeken. Het is eigenlijk een water tuin met grote goudvissen en kooikarpers erin. Veel toeristen kopen ook een zakje voer om zo met veel vissen om hen heen op de foto te gaan. Mooie waterspuwende beelden staan rondom de vijvers. Het is in 1946 aangelegd door een koning uit de buurt, waar zijn vrouwen en kinderen konden baden. Zo had hij een mooi uitzicht over al zijn vrouwelijk schoon. In 1963 is alles vernietigd door een vulkaanuitbarsting en daarna is alles in de oude glorie gerestaureerd.
Onderweg komen we ook nog aapjes tegen, die langs de weg eten zoeken. Een man is een gipsen versiering aan het maken voor de tempel. Even verderop worden houten tempeltjes gemaakt en mooi versierd met goudverf en beelden van zwart beton.
Aan het einde van de tocht wacht ons nog een paar stevige klimmetjes, die we net aan, zonder te lopen boven weten te komen. We komen weer aan bij een prachtig hotel met bungalows met een weids uitzicht over de zee.

• 06 November 2018 - 06:07

Henny En Jan:

Geweldig dat jullie deze reis maken. Het is af en toe wel afzien. Geniet er nog van voordat jullie weten komt ook aan deze reis een eind. We genieten van jullie verslagen.

• 08 November 2018 - 05:29

Margareth En André :

Leuk om jullie verslagen te lezen, lijkt me een prachtige reis en op de fiets...dan zit je echt tussen de bevolking en in de natuur... geniet ze verder (en af en toe zal het zeker afzien zijn ;)) liefs van ons

• 09 November 2018 - 06:24

Sara:

Lieve Marry en Sjaak,
    Wat een avonturiers zijn jullie toch!! Wauw en respect voor al die kilometers die jullie afleggen. Geniet er nog even goed van.
    Dikke kus Sara