Lembar - Batu Leong Village ( 46 km) - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Lembar - Batu Leong Village ( 46 km) - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Lembar - Batu Leong Village ( 46 km)

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

01 November 2018 | Indonesië, Mataram

Lembar – Batu Leong Village (46 km)

Donderdag 1 november, we doen het rustig aan vanmorgen en staan om 7 uur op in ons bamboe hutje vlak aan het strand. We moeten vandaag een korte etappe fietsen, om de haven van Lembar heen. Het is eigenlijk een extra etappe om nog extra te genieten van de sfeer op Lombok. We fietsen over redelijk rustige wegen, met een kort klimmetje van 6%. Dat is wel te doen met de bagage achterop. Onze fietsen houden het goed, tot nu toe hebben we geen problemen gehad. Ook de remmen functioneren goed bij de soms steile afdalingen. We stoppen voor een kopje warme Lombok koffie. Dit is ongefilterde koffie, die even moet blijven staan zodat de koffieprut naar beneden zakt. Daarna is het prima te drinken. We raken aan de praat via de vertaal app. De oudste jongen is afgestudeerd aannemer, maar doet niet veel. Zijn vrouw geeft aan de overkant les op de lagere school. De peuterschool staat er naast en Marry kan het niet laten om daar wat foto’s te schieten. We fietsen verder en komen langs een markt. Een kapper staat werkeloos te kijken. Hij heeft een stoel en een tafeltje op straat staan. Een accu heeft hij om zijn tondeuse te laten werken. Ik laat mijn haar daar ’s zomers kort knippen voor wel 10.000 Roepies. Binnen een kwartier kunnen we de weg weer vervolgen, hij heeft zijn geld snel verdiend. We hebben een mooi uitzicht vanaf de weg over de baai en de verschillende eilandjes. Zo komen we op tijd aan bij ons adres, mooie bungalows in Balinese stijl aan een mooi strandje.

• 01 November 2018 - 09:11

Henny En Jan:

Het ziet er allemaal prachtig uit en jullie kunnen er goedgeknipt weer verder

• 04 November 2018 - 16:04

Anneke:

Wat een mooie fietsreis weer en prachtig plekjes aan zee om te overnachten.