Empang - Sumbawa Besar ( 102 km) - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Empang - Sumbawa Besar ( 102 km) - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Empang - Sumbawa Besar ( 102 km)

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

23 Oktober 2018 | Indonesië, Sumbawa Besar

Empang – Sumbawa Besar (102 km)

Maandag 22 oktober, we willen vandaag op tijd starten, het wordt weer een warme dag.
Als we om 7.00 uur willen wegrijden komt de hoteleigenaresse nog met en bordje met gele rijst en een kopje koffie. Dat eten we nog even rustig op voor onze kamer. Daarna gaan we even verderop bij een supermarkt water en een paar broodjes kopen. Het is al warm en na 15 km besluiten we even te stoppen bij huisjes boven het water waar we kunnen picknicken. We kopen er een flesje drinken bij en eten ons broodje.
Onderweg komen we een Duitser tegen met veel bagage op zijn fiets, voortassen, achtertassen en nog een grote tas op zijn bagagedrager, waar zijn tent in zit. Hij wil 2 maanden door Indonesië reizen en daarna door naar Nieuw Zeeland en Australië. In de grote tas zit o.a. zijn tent. Knap voor iemand van 69 jaar.
We fietsen weer verder, rusten regelmatig, want de temperatuur stijgt tot 34 graden. Gelukkig is er af en toe schaduw en een briesje. Het water in onze bidons wordt erg warm, warmer dan het water van de douches hier, maar water is water. Een paar keer kopen we een lekker koel flesje uit de winkel. Wat smaakt dat toch lekker!
Na 80 km krijgen we nog een stevige klim voor onze kiezen, dat valt vandaag zwaar en in Sumbawa Besar moeten we een stuk om rijden doordat we een eenrichtingsweg tegen komen waar we niet in mogen. Snel een hotel boeken, gauw onder de douche en lekker rusten in onze kamer.

• 23 Oktober 2018 - 04:48

Henny En Jan:

Hoi vakantiegangers
    Het is puur af zien daar in de warmte. Genieten jullie ook van al dat moois? Bedankt voor de uitgebreide verslagen en de foto's

• 23 Oktober 2018 - 18:36

Paul:

Jammer dat het zo warm is maar gelukkig kunnen jullie wel genieten van de zee. Hopelijk wordt het snel wat cooler.

Liefs paul

• 26 Oktober 2018 - 18:53

Margareth En André :

Heeeee Marry en Sjaak
    Leuk om jullie verhalen te lezen! En knap hoor, zo n end fietsen in de warmte, maar op de fiets zie en beleef je de omgeving en de mensen die je tegenkomt des te meer... geniet ze van jullie avonturen en ontmoetingen, liefs André en Margareth